TIPOLOGIA TEXTUAL NOS LIVROS DIDÁTICOS DE HISTÓRIA
Resumo
Texto completo:
PDFReferências
ACHUGAR, Mariana; SCHLEPPEGRELL. Mary J. Beyond connectors: the construction of cause in history textbooks. Linguistics and Education. United States. Elsevier, n. 16, 2005, p. 298-318.
______. Learning language and learning history: a functional linguistics approach. Tesol Journal. v. 12, n. 2, 2003, p. 21-27.
CIAPUSCIO, Guiomar. La noción de género en la Lingüístico Sistêmico Funcional y en la Lingüística Textual. Revista Signos, 2005, vol. 38, n. 57, p. 31-48.
COFFIN, Caroline. History as discourse: construals of time, cause and appraisal. 2000. 690 f. Tese (Doutorado em Filosofia) – Universidade of New South Wales, Austrália, 2000.
______. Learning to write History: the role of causality. Written Communication. v. 21, n. 03, july, 2004. p. 261-289.
EGGINS, Suzanne. An introduction to systemic functional linguistics. London: Pinter Publishers, 1994.
EGGINS, Suzanne; MARTIN, James Robert. El contexto como género: una perspectiva lingüística funciona. Revista Signos [online], 2003, v. 36, n. 54, Disponível em: . Data de acesso: 25/03/2008.
HALLIDAY, M. A. K. An Introduction to functional grammar. Londres: Edward Arnold, 1994.
______. As bases funcionais da linguagem. In: DASCAL, Marcelo (Org.). Fundamentos metodológicos da lingüística. v. 1. São Paulo: Global, 1978. p. 125-161.
______. Functions of language. In: HALLIDAY, M. A. K.; HASAN, R. (Eds.). Language, context, and text: aspects of language in a social–semiotic perspective. Oxford: Oxford University Press, 1989. p. 15-28.
MARTIN, J. R; ROSE, D. Working with discourse: meaning beyond the cause. Continuum: New York, 2003.
______. Design and practice: enacting functional linguistics. Annual Review of applied linguistics. v. 20, 2000, p. 116-126.
SCHLEPPEGRELL, Mary J. Helping content area teachers work with academic language: promoting english language learners’ literacy in history, (Final report: Individual Research Grant Award #03-03CY-061G-D). Santa Barbara, CA: UC Linguistic Minority Research Institute. 2005. Acesso em 06 de setembro de 2007, 00:12:40.
VIAN JUNIOR, Orlando. Conceito de gênero e análise de textos de vídeos institucionais. 1997. 129f. Dissertação (Mestrado em Linguística Aplicada ao Ensino de Línguas) – Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 1997.
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Linha Mestra - Associação de Leitura do Brasil (ALB)
e-ISSN: 1980-9026
DOI: https://doi.org/10.34112/1980-9026
