VIRANDO A PÁGINA: CRIANÇAS E A FRUIÇÃO ARTÍSTICA DO LIVRO DE IMAGEM
Resumo
Texto completo:
PDFReferências
FITIPALDI, C. O que é uma imagem narrativa? In: OLIVEIRA, Ieda de (Org.). O que é qualidade em ilustração no livro infantil e juvenil: com a palavra o ilustrador. São Paulo: DCL, 2008.
GARDNER, H. Art, Mind, and Brain: A cognitive approach to creativity. New York: Basic Books, Inc., Publishers, 1982.
GOODMAN, Y. Introdução. In: Evans, Janet. What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.
GRAHAM, J. Turning the visual into the verbal: children reading wordless books. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.
HUGHES, P. Exploring Visual Literacy Across the Curriculum. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.
PARKES, B. Nursery children using illustrations in shared readings and rereadings. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Linha Mestra - Associação de Leitura do Brasil (ALB)
e-ISSN: 1980-9026
DOI: https://doi.org/10.34112/1980-9026
