VIRANDO A PÁGINA: CRIANÇAS E A FRUIÇÃO ARTÍSTICA DO LIVRO DE IMAGEM

Natália Helena de Barros Mazon

Resumo


VIRANDO A PÁGINA: CRIANÇAS E A FRUIÇÃO ARTÍSTICA DO LIVRO DE IMAGEM

Texto completo:

PDF

Referências


FITIPALDI, C. O que é uma imagem narrativa? In: OLIVEIRA, Ieda de (Org.). O que é qualidade em ilustração no livro infantil e juvenil: com a palavra o ilustrador. São Paulo: DCL, 2008.

GARDNER, H. Art, Mind, and Brain: A cognitive approach to creativity. New York: Basic Books, Inc., Publishers, 1982.

GOODMAN, Y. Introdução. In: Evans, Janet. What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.

GRAHAM, J. Turning the visual into the verbal: children reading wordless books. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.

HUGHES, P. Exploring Visual Literacy Across the Curriculum. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.

PARKES, B. Nursery children using illustrations in shared readings and rereadings. In: What’s in the picture?: Responding to Illustrations in Picture Books. London: PCP, 1998.


Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Linha Mestra Associação de Leitura do Brasil (ALB)
e-ISSN: 1980-9026
DOI: https://doi.org/10.34112/1980-9026

Licença Creative Commons